İl Sağlık Müdür'ünün performans Değerlendirme Kriterlerinden biride Çalışan memnuniyet oranı.
Bu parametrenin amacı tam olarak " Sağlık kuruluşlarında çalışan personelin memnuniyetini artırmak" olarak tanımlanmış ve kriter puanı 15.
Bir ilde çalışan memnuniyet oranı %75 ve üzeri ise il sağlık müdürü tam puan alıyor. %85 veya daha üzeri değil. Bu parametreden tam puan alamayan il sağlık müdürleri kendilerini ve birlikte yönetmeye talip oldukları yöneticiler iyi değerlendirmelidir. Tabi sağlık Bakanlığı da iyi değerlendirmelidir.Çünkü bir çok sağlık çalışanı mobbing korkusu ile ankette olumlu görüş bildirmeye çalışmaktadır.
Öncelikle hastanede yer alan sözleşmeli yöneticilerin değerlendirme parametreleri arasında çalışan memnuniyet oranın olmaması büyük bir kayıp. Keşke hastanede çalışan yöneticilerin bağlı bulundukları alanlar bazında da çalışan memnuniyet oranı değerlendirilse. O zaman belki birimleri olmayan unvanlar verdikleri sorumlular ile yönetmek yerine ekip çalışması içinde yönetmeyi öğrenirler. Işıklarını kapatıp oturmak yerine personelin sorunlarına çözüm odaklı yaklaşabilirler.
Sağlık çalışanın memnuniyet oranı% 75 ve altında olan tüm sözleşmeli yöneticiler değerlendirilmelidir.Çalışan memnuniyetinin olmadığı bir sistemde hasta ve hasta memnuniyetinin olması beklenemez.
İl Sağlık Müdürlerine Çalışan Memnuniyet Oranlarının düşmesine neden olan faktörleri hatırlatalım.
• Öncelikle Kamu personeli olmayan sözleşmeli yönetici atamalarınız
• Başka kurum ve kuruluşlardan sağlık personeli olmayan sözleşmeli yönetici atamalarınız
• Sözleşmeli yöneticilerinizin bir sivil toplum kuruluşunun yönetim kurulu üyesi yada akrabası olması
• Hiç bir kriter, müracaat olmadan ve pandemi döneminde de devam eden geçici görevlendirmeleriniz
• Mevzuatta olmayan (koordinatör, bakım hizmetleri sorumlusu, süpervizör, tıbbi sarf sorumlusu v.b) görevlendirmelere sesiz kalmanız
• Mevzuata aykırı (sorumlu hemşirenin lise mezunu olması v.b) yapılan görevlendirmelere sessiz kalmanız
• 25 yıl ve üzeri personele nöbet tutturulurken, mesleğe daha yeni başlayan sağlık personelinin eğitim, Tiğ, fatura, enfeksiyon kontrol, sürveyans, tıbbi sarf v.b birimlerde çalışmasına sessiz kalmanız
• 4/D işçi kadrosunda bulunan personelin sözleşmede belirtilen alanlar dışında çalıştırılmasına sesiz kalmanız.
• Kurumlarda yeteri kadar müdür müdür yardımcısı var iken kurum içinden güvenlik müdürü-sorumlusu, veri hazırlama müdürü-sorumlusu, temizlik hizmetleri müdürü -sorumlusu atamalarına sessiz kalmanız.
• Yeterinden fazla sorumlu var iken özelikle pandemi döneminde atanan sorumlu yardımcılarına sesiz kalmanız

  • Sözleşmeli yöneticileriniz her ayın 15'inde bulunduğu kadrodan daha fazla maaş alırken, çalışanın  bazen hiç almadığı, bazen de 50-100 lira aaldığı ek ödemesi ayın sonuna kadar ödenmememesine
  • Hastanede yemek yemeyen bir çok personel bulunmakta ve zaman zaman şikayetlerini dile getirmelerine rağmen ve bunun bağlı olduğu bir müdürlük olmasına rağmen  görmezden gelinmesini 
  • Kurumun ihtiyacı olan malzemelrin alımında hiç bir sorumluluk almayan uzmanları, başkanları,başkan yardımcılarını, başhekimleri, başhekim yardımcılarını, müdürleri ve müdür yardımcılarını sağlık çalışanları görmektedir.

Tüm bu yaşanaların ve daha fazlasının sağlık çalışanları farkında. Bunu memnuniyet oranına az olarak yansıtsa da, ildeki atamaları yapan konumunda olan ve sözleşmeleri imzalayan  olarak sizleri görmektedir.Çalışan Memnuniyet oranı %75 lerde bile değilsede, hakkını helal etmeyen sağlık çalışanı oranı %80'lerde 

Editör: TE Bilisim